Ο πρωινός καφές είναι μια αγαπημένη συνήθεια των περισσότερων ανθρώπων οι οποίοι πολλές φορές δεν ξεκινούν την μέρα τους πριν από μια γουλιά καφέ.

Ποια όμως είναι η ιδανική ώρα για να απολαύσετε το αγαπημένο σας καφεδάκι;

Η επιστήμη απαντά για όλες εκείνες τις φορές που ο καφές δεν σας «έπιασε».

Ως χρονοφαρμακολογία ή χρονοθεραπευτική μπορεί να οριστεί η μελέτη της αλληλεπίδρασης των βιολογικών ρυθμών και της δράσης ενός φαρμάκου.Ο σημαντικότερος παράγοντας που καθορίζει αυτή τη διαδικασία, είναι σύμφωνα με τους επιστήμονες, το φως και η επίδρασή του στον 24ωρο κύκλο των σωματικών λειτουργιών.

Η μελέτη λοιπόν των ημερήσιων μεταβολών στο καρδιαγγειακό σύστημα και η παρακολούθηση όλων των λειτουργιών του εγκεφάλου που συνδέονται νευρολογικά, αλληλεπιδρούν και δημιουργούν τον ανθρώπινο χάρτη που καθορίζει όλη τη μέρα μας. Κάπου εδώ, αρχίζει να εμπλέκεται η καφεΐνη και η αποτελεσματικότητά της.

Ο νευρολόγος Steven Miller, έχει αναπτύξει μια ενδιαφέρουσα επιστημονική θεωρία για το ποια είναι η ιδανική ώρα που πρέπει να καταναλώνουμε τον αγαπημένο μας καφέ.
Με δεδομένο το ότι ο καφές έχει ομοιότητες με πολλά φάρμακα ως προς την επίδρασή του, ο Miller εξηγεί πως ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Όλο αυτό το αναλύει πολύ επιστημονικά αλλά το πιο ενδιαφέρον κομμάτι είναι η πρόταση του για το ποια είναι η ιδανική ώρα για καφέ.

Η χρονοφαρμακολογία λοιπόν, λέει πως σε γενικές γραμμές, ο πιο αποτελεσματικός καφές της ημέρας είναι αυτός που καταναλώνεται μετά τις 9:30 και έως τις 11:30 το πρωί.

Το δίωρο αυτό είναι που τα επίπεδα κορτιζόλης (γνωστή και ως ορμόνη του στρες) στον ανθρώπινο οργανισμό είναι χαμηλά και η καφεΐνη θα αποδώσει το μέγιστο της ισχύς της.
Νωρίτερα από τις 9, τα επίπεδα είναι υψηλά και ουσιαστικά ο καφές είναι ένα placebo που περισσότερο ψυχολογικά επιδρά.